Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9

OCHRONA POWIETRZA, MODERNIZACJA ŹRÓDEŁ CIEPŁA POPRZEZ WYMIANĘ KOTŁÓW C.O.

Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „OCHRONA POWIETRZA, MODERNIZACJA ŹRÓDEŁ CIEPŁA POPRZEZ WYMIANĘ KOTŁÓW C.O.” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

OCHRONA POWIETRZA, MODERNIZACJA ŹRÓDEŁ CIEPŁA POPRZEZ WYMIANĘ KOTŁÓW C.O.

Artykuł

Ministerstwo Środowiska uruchomia program „Czyste powietrze”, który zakłada finansowanie zarówno termomodernizacji, jak i wymiany źródeł ciepła. Wnioski można składać od 1 sierpnia.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami programu „Czyste powietrze”.
Kliknij, aby pobrać prezentację.

Osoby zainteresowane dofinansowaniem w ramach programu „Czyste powietrze” mogą składać wnioski od 1 sierpnia br. w Wojewódzkich Funduszach Ochrony Środowiska oraz Banku Ochrony Środowiska. Natomiast informacja o naborze wraz ze wzorami wniosków pojawi się na stronie NFOŚiGW.

Beneficjentami mogą być osoby fizyczne:
1) posiadające prawo własności lub będące współwłaścicielami budynku (w przypadku gdy budynek mieszkalny jest we współwłasności kilku osób dofinansowanie przysługuje tylko jednemu współwłaścicielowi, pod warunkiem wyrażenia zgody przez pozostałych współwłaścicieli tego budynku)
2) które uzyskały zgodę na rozpoczęcia budowy jednorodzinnego budynku mieszkalnego zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2017 poz. 1332 z późn. zm) i budynek nie został jeszcze przekazany lub zgłoszony do użytkowania.

Rodzaje przedsięwzięć
I. W przypadku istniejących jednorodzinnych budynków mieszkalnych
1) Wymiana źródeł ciepła starej generacji opalanych paliwem stałym na potrzeby c.o. i/lub cwu na:
a) węzły cieplne,
b) kotły na paliwo stałe (węgiel lub biomasa)
c) systemy ogrzewania elektrycznego,
d) kotły gazowe kondensacyjne,
e) pompy ciepła i ich montaż.
2) Docieplenie przegród zewnętrznych budynku oddzielających pomieszczenia ogrzewane od środowiska zewnętrznego, w tym: ścian zewnętrznych, ścian zewnętrznych piwnic ogrzewanych, dachów, stropodachów, stropów nad przejazdami, podłóg na gruncie.
3) Docieplenie przegród wewnętrznych budynku oddzielających pomieszczenia ogrzewane od nieogrzewanych, w tym: ścian wewnętrznych, stropów pod nieogrzewanymi poddaszami, stropów nad pomieszczeniami nieogrzewanymi i zamkniętymi przestrzeniami podpodłogowymi.
4) Wymiana stolarki zewnętrznej lub montaż, w tym: okien, okien połaciowych, drzwi balkonowych, powierzchni przezroczystych nieotwieralnych, drzwi.
5) Montaż lub modernizacja instalacji wewnętrznych ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, w tym montaż zaworów z głowicami termostatycznymi.
6) Zastosowanie instalacji odnawialnych źródeł energii:
a) kolektory słoneczne,
b) mikroinstalacje fotowoltaiczne
z zastrzeżeniem dofinansowania ich wyłącznie w formie pożyczki.
7) Montaż wentylacji mechanicznej wraz z odzyskiem ciepła.

Warunkiem dofinansowania realizacji działań wymienionych w punktach od 2) do 7) jest wymiana źródła ciepła, o której mowa w punkcie 1), chyba że w budynku istnieje źródło ciepła spełniające wymagania programu.

II. W przypadku nowo budowanych jednorodzinnych budynków mieszkalnych
1) Zakup i montaż na potrzeby c.o. i/lub c.w.u.:
a) węzłów cieplnych,
b) systemów ogrzewania elektrycznego,
c) kotłów gazowych kondensacyjnych,
d) pompy ciepła.
2) Zakup i montaż instalacji źródeł energii odnawialnej:
a) kolektory słoneczne,
b) mikroinstalacje fotowoltaiczne,
z zastrzeżeniem dofinansowania ich wyłącznie w formie pożyczki.

Warunkiem dofinansowania realizacji działań wymienionych w punkcie 2) jest zakup i montaż źródła ciepła wskazanego w punkcie 1), chyba że w budynku istnieje źródło ciepła spełniające wymagania programu.

 

 

 

Wniosek o udzielenie dotacji

Wniosek o rozliczenie dotacji

Oświadczenia wnioskodawców

 

UCHWAŁA Rady Gminy Gromnik NR XXX/304/2017 z dnia 29.11.2017 r., o zmianie uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na wymianę nieekolgicznych źródeł ciepła w gospodarstwach domowych na terenie gminy Gromnik w ramach Projektów finansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020

 

UCHWAŁA Rady Gminy Gromnik NR XXX/289/2017 z dnia 26.10.2017 r., w sprawie zasad udzielania dotacji na wymianę nieekolgicznych źródeł ciepła w gospodarstwach domowych na terenie gminy Gromnik w ramach Projektów finansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020

 

 

 

 

ANKIETA "MAŁOPOLSKA W ZDROWEJ ATMOSFERZE" DOC.

ANKIETA "MAŁOPOLSKA W ZDROWEJ ATMOSFERZE" PDF.

 

WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE REALIZACJI UMÓW NA WYKONANIE OCEN ENERGETYCZNYCH

4 sierpnia 2017 r.

  1. Pierwsza wizyta u mieszkańca – wizja lokalna:

a) Kluczowe jest, aby podczas tej wizyty był właściciel budynku lub osoba upoważniona (powinna posiadać odpowiednie upoważnienie na piśmie od właściciela).

b) Audytor ma obowiązek posiadać przy sobie imienne oświadczenie wystawione przez Gminę, informujące, że dany audytor pracuje w porozumieniu z Gminą w celu przeprowadzenia ocen energetycznych.

c) Audytor zbiera dane dotyczące budynku, dokonuje pomiarów i wpisuje je do ankiety.

d) Właściciel/osoba upoważniona powinna na zakończenie wizyty sprawdzić, czy wpisane dane są prawidłowe.

e)  Właściciel/osoba upoważniona potwierdza własnoręcznym podpisem prawidłowość prowadzonych danych.

Ważne jest, żeby podczas wizji lokalnej nie była to przypadkowa osoba, która akurat jest w domu, ponieważ może nie mieć wystarczającej wiedzy dotyczącej budynku lub planowanych prac remontowych.

f) Na tym etapie właściciel/osoba upoważniona nie podpisuje żadnych innych dokumentów, oświadczeń, zgody na przetwarzanie danych osobowych.

g) Audytor nie udziela żadnych informacji o zasadach i terminie uzyskania dotacji, w tym w szczególności o możliwej wysokości dofinansowania, sposobach dokumentowania rozliczania dotacji. Udzielanie takich informacji to wyłączna kompetencja Gminy.

h) Zamawiający zaleca, w przypadku niewłaściwego postępowania ze strony audytora, zapisanie jego imienia i nazwiska, i zgłoszenie do Wykonawcy lub Gminy.

W przypadku trudności w skontaktowaniu się z właścicielem/osobą upoważnioną, w celu umówienia pierwszego spotkania, Wykonawca zwraca się do koordynatora w gminie z prośbą o pomoc. Termin na realizację oceny zostaje wstrzymany do czasu nawiązania kontaktu przez koordynatora i odbycia przez Wykonawcę pierwszej wizyty.

W przypadku braku możliwości skontaktowania się przez koordynatora w gminie
z właścicielem/osobą upoważnioną w ciągu 15 dni roboczych od zgłoszenia zaistniałej sytuacji przez Wykonawcę, Wnioskodawca podejmuje decyzję, czy dany budynek wykreślić z listy budynków przekazanej do Wykonawcy.

  1. Druga wizyta u mieszkańca – przedstawienie wyników oceny:

a) Kluczowe jest, aby podczas tej wizyty był właściciel budynku lub osoba upoważniona (powinna posiadać odpowiednie upoważnienie na piśmie od właściciela).

b) Audytor ma obowiązek posiadać przy sobie imienne oświadczenie wystawione przez Gminę, informujące, że dany audytor pracuje w porozumieniu z Gminą w celu przeprowadzenia ocen energetycznych.

c) Dokument oceny energetycznej ma być prezentowany w wersji papierowej w całości.

d) Właściciel/osoba upoważniona powinna sprawdzić prawidłowość wprowadzonych
do oceny danych adresowych, parametrów techniczno-użytkowych budynku oraz zdjęć.

e) Audytor przedstawia i omawia z właścicielem/osobą upoważnioną wyniki oceny energetycznej, w tym w szczególności przedstawia obliczoną moc kotła.
Jeśli z obliczeń wynika, że w budynku należy przeprowadzić określone prace termomodernizacyjne,  audytor przedstawia możliwe warianty.

f) Właściciel/osoba upoważniona podpisuje oświadczenie, które jest wyrażeniem zgody lub braku zgody na zaproponowany wariant termomodernizacji.

W przypadku braku potrzeby dokonania w budynku prac termomodernizacyjnych – sam podpis właściciela/osoby upoważnionej.

 

OŚWIADCZENIE WŁAŚCICIELA/OSOBY UPOWAŻNIONEJ KOD99999

miesiąc raport.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

imię i nazwisko właściciela lub osoby upoważnionej (drukowanymi literami)

gmina, miejscowość, ulica nr domu

□  POTWIERDZAM ZAPOZNANIE SIĘ Z WYNIKAMI OCENY ENERGETYCZNEJ

□  WYRAŻAM ZGODĘ NA ZAPROPONOWANY WARIANT TERMOMODERNIZACJI

□  NIE WYRAŻAM ZGODY NA ZAPROPONOWANY WARIANT TERMOMODERNIZACJI

□  PRACE TERMOMODERNIZACYJNENIE SĄ WYMAGANE

…………………………………………………………………..

(czytelny podpis właściciela/osoby upoważnionej)

□   Odmowa podpisu

..…………….

Nr audytora

Uzasadnienie odmowy podpisu lub niewyrażenia zgody:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

….………..…………………………………

Pieczątka firmy NDE sp. z o.o.

 

g) Na tym etapie właściciel/osoba upoważniona nie podpisuje żadnych innych dokumentów, oświadczeń, zgody na przetwarzanie danych osobowych.

h) Audytor nie zostawia egzemplarza oceny w wersji papierowej lub elektronicznej mieszkańcowi. Obydwa egzemplarze oceny najpierw składane są w Gminie
do rozliczenia.

Reklamacja

i)  Właściciel/osoba upoważniona ma prawo, podczas drugiej wizyty, zgłosić reklamację.

j)  Reklamacja jest uzasadniona w przypadku:

- wpisania do oceny energetycznej błędnych danych adresowych,

- wpisania do oceny energetycznej błędnych parametrów techniczno-użytkowych budynku,

- załączenia niewłaściwych zdjęć np. innego budynku,

- dokonania błędnych obliczeń,

- sformułowania błędnych wniosków.

k) Wniosek o reklamację może być złożony na formularzu oświadczenia lub w innej formie papierowej czy elektronicznej.

Właściciel/osoba upoważniona, w przypadku zgłoszenia reklamacji w formie papierowej (forma papierowa reklamacji jest co do treści i załączników tożsama
z formą elektroniczną zamieszczoną na stronie:

http://niezalezni.org.pl/pl/strona/zgloszenie-reklamacyjne , otrzymuje potwierdzenie złożenia reklamacji.

 

 

..…………….

Nr audytora

 

Gmina: ……………………………………………………                                                                                                                     

Miejscowość: ……………………………………………….

Ulica: ……………………………………………………………

Nr domu: ……………………………………………………..

Nazwisko: …………………………………………………….

Imię: …………………………………………………………….

Nr telefonu: ………………………………………………….

e-mail (jeśli posiada) …………………………………….

Nr oceny: _ _ _ _ _ / _ _ _ / _ _ _

 

 

 

□ ZGŁASZAM REKLAMACJĘ WYKONANEJ OCENY – data …………………………

 

Powód reklamacji:

błędne wprowadzenie danych dot. stanu obecnego

☐  przegrody

 


☐  system grzewczy

 


☐  system przygotowania ciepłej wody użytkowej

 

☐  moc kotła

 

☐  system wentylacji

 


☐  inne

 

a)      inny błąd z winy audytora

 

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

…………………………………………………………………..

(czytelny podpis właściciela/osoby upoważnionej)

 

l)  Zaleca się, aby wniosek o reklamację zawierał wskazanie konkretnego błędnego punktu oceny energetycznej.

m)  Zamawiający zaleca posiadanie przez audytora ankiety z danymi zebranymi podczas wizji lokalnej, dzięki czemu będzie możliwa weryfikacja danych zawartych w ankiecie i wstępna ocena czy reklamacja jest zasadna.

n) W przypadku reklamacji złożonej przez właściciela wynikającej m.in. z błędnego wprowadzenia danych, błędnych obliczeń i wniosków, Wykonawca ma obowiązek poprawić ocenę energetyczną budynku na własny koszt w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia reklamacji.

o)  W przypadku, gdy reklamacja zgłoszona przez  właściciela/osobę upoważnioną jest niezasadna, Wykonawca informuje o tym fakcie zgłaszającego reklamację właściciela/osobę upoważnioną oraz Wnioskodawcę (Gminę)  mailowo o powodzie odrzucenia reklamacji.

Wniosek o ponowną weryfikację oceny:

p)  Właściciel/osoba upoważniona ma prawo zgłosićżądanie ponownej weryfikacji oceny.

q)  Żądanie ponownej weryfikacji oceny jest uzasadnione w przypadku:

- wystąpienia sytuacji, która nie wiąże się obiektywnymi błędami po stronie Wykonawcy.

r)  Wniosek o ponowną weryfikację odbywa się pisemnie poprzez złożenie adnotacji
na ocenie energetycznej „nie akceptuję wyniku oceny oraz proszę o ponowną weryfikację oceny przez innego audytora” oraz podpis właściciela/osoby upoważnionej.

s)   Wniosek o ponowną weryfikację powinien zawierać odpowiednie uzasadnienie.

t)   Wykonawca przekazuje wniosek o ponowną weryfikację do Zamawiającego.

u)   Ponowna weryfikacja oceny wymaga zgody Zamawiającego.

v)  Termin na wykonanie ponownej oceny przez innego audytora to 11 dni kalendarzowych od momentu zgłoszenia i akceptacji przez Zamawiającego.

W przypadku braku możliwości zrealizowania drugiego spotkania i uzyskania podpisu
od właściciela/osoby uprawnionej, Wykonawca zwraca się do koordynatora w gminie. Koordynator, w ciągu 15 dni roboczych od zgłoszenia zaistniałej sytuacji przez Wykonawcę, po ustaleniach
z właścicielem/osobą upoważnioną, potwierdza prawidłowe wykonanie oceny energetycznej
w załączniku nr 6. Termin na realizację oceny zostaje wstrzymany do czasu nawiązania kontaktu
z mieszkańcem przez koordynatora i ustalenia, czy jest możliwe drugie spotkanie.

W przypadku nie wyrażenia przez właściciela/osobę uprawnioną zgody na drugie spotkanie
z Wykonawcą, lub zgody na złożenie podpisu pod oświadczeniem, w ciągu 15 dni roboczych
od zgłoszenia zaistniałej sytuacji przez Wykonawcę, koordynator w gminie skontaktuje się
z właścicielem/osobą upoważnioną i zweryfikuje, czy jest możliwość uzyskania podpisu
na oświadczeniu. Jeśli jest taka możliwość przekazuje niezwłocznie uzyskaną informację Wykonawcy. Jeśli koordynator w gminie stwierdzi, że brak jest możliwości uzyskania podpisu od mieszkańca, potwierdza prawidłowość przygotowania oceny w załączniku nr 6.

W przypadku braku możliwości skontaktowania się przez koordynatora w gminie,
w ciągu 15 dni roboczych od zgłoszenia zaistniałej sytuacji przez Wykonawcę, w celu umówienia drugiego spotkania z właścicielem/osobą upoważnioną, Zamawiający w ciągu 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia zaistniałej sytuacji przez Wykonawcę (w formie mailowej) rozpatrzy sprawę indywidualnie w celu możliwości przyjęcia takiej oceny do rozliczenia.

Gromnik,  sierpień 2017 r.

 

 

http://www.rpo.malopolska.pl/wiadomosci/nie-truj-wez-dotacje-wymien-piec?utm_source=faktyoswiecim.pl&utm_medium=banner&utm_campaign=Piece

 

 


Szczegółowe informacje o naborze dostępne są na stronach:

http://www.fundusze.malopolska.pl/ogloszenia-o-naborach/program-regionalny/skorzystaj/nabory/poddzialanie-4-4-2--obnizenie-poziomu-niskiej-emisji---spr---nabor-kart-projektow-subregionalnych

http://www.fundusze.malopolska.pl/ogloszenia-o-naborach/program-regionalny/skorzystaj/nabory/poddzialanie-4-4-3--obnizenie-poziomu-niskiej-emisji-paliwa-stale---spr---nabor-kart-projektow-subregionalnych

- 750x200_piece.jpg

Administrator strony
Dane kontaktowe

Dane kontaktowe

Urząd Gminy Gromnik
ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik
Tel.: 14 65 14 238 / 14 65 14 202 / 14 65 14 250
Fax: 14 65 14 095
E-mail: ug@gromnik.pl
NIP: 873-26-14-007
Regon: 000535095

Dane do przelewu

Dane do przelewu

Nr rachunków bankowych BSRz O/Gromnik:

Urzędu Gminy Gromnik:

92 8589 0006 0210 0000 1182 0003

za udostępnianie danych osobowych:
38 8589 0006 0210 0000 1182 0005

za gospodarowanie odpadami komunalnymi:

90 8589 0006 0210 0250 1182 0256

Godziny pracy

Godziny pracy urzędu

poniedziałek do piątku 7:30 - 15:30

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.