Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Znajdujesz się w: OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Artykuł

INFORMACJA

dotycząca przetwarzania danych osobowych klientów Urzędu Gminy Gromnik

 

            Realizując obowiązek określony w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady  (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO) w poniższej informacji przedstawiamy najważniejsze zagadnienia dotyczące przetwarzania  przez Urząd Gminy Gromnik danych osobowych.

            Informujemy o zasadach przetwarzania danych osobowych klientów oraz o przysługujących im prawach.

 

ADMINISTRATOR DANYCH

            Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z wykonywaniem przez Urząd Gminy Gromnik zadań gminy jest Gmina Gromnik, a w zakresie zadań przypisanych bezpośrednio wójtowi – Wójt Gminy Gromnik, mający siedzibę w Gromniku (33-180), ul. Witosa 2.

 

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA 

            Z administratorem można się skontaktować poprzez pocztę elektroniczną ug@gromnik.pl lub listownie pisząc na adres siedziby administratora.

 

DANE KONTAKTOWE INSPEKTOWA OCHRONY DANYCH

            Z Inspektorem danych osobowych klienci mogą się skontaktować w sprawach dotyczących ochrony  danych osobowych poprzez pocztę elektroniczną iod@gromnik.pl, lub listownie pisząc na adres siedziby administratora.

 

CEL PRZETWARZANIA

            W zależności od realizowanego zadania lub usługi celem przetwarzania danych może być wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, realizacja zawartych umów lub podjęcie działań przed zawarciem umowy.

 

PODSTAWA PRAWNA

            Dane osobowe klientów Urzędu Gminy  Gromnik przetwarzane są na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody. W pozostałych, nielicznych i wyjątkowych przypadkach dane osobowe przetwarzane są na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody, w zakresie i celu określonym w jej treści.

 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

            Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wyżej wymienionych celów. Okres przechowywania danych reguluje w szczególności ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresów działania archiwów zakładowych. W niektórych przypadkach okres przechowywania danych określają inne przepisy szczegółowe stanowiące podstawę realizacji zadań.

 

PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA

            Osobie, której dane są przetwarzane przysługują niżej wymienione prawa:

-  prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,

- prawo do sprostowania (poprawiania) danych osobowych w przypadku gdy dane są

   nieprawidłowe lub niekompletne,

- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku gdy:

 •  osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,

 •   przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia

     się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,

 •  administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą,

     potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,

 •  osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu

    ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec

    podstawy sprzeciwu.

            Ponadto, w zależności od podstaw i celów przetwarzania osoba, której dane dotyczą może skorzystać z:

- prawa do usunięcia danych osobowych (tzw. Prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:

• dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób

   przetwarzane,

• osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,

• osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest

   podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,

• dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,

• dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa,

- prawa sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy zaistnieją przyczyny związane ze szczególną sytuacją osoby, której dane dotyczą a przetwarzanie  służy realizacji zadania w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez administratora.

            W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody, osobie której dane dotyczą przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 

            Każda osoba, której dane przetwarzamy ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

 

ODBIORCY DANYCH

            Odbiorcami danych, czyli podmiotami  którym w świetle obowiązujących przepisów prawa dane osobowe mogą być ujawnione, w zależności od realizowanego zadania lub usługi, są lub będą:

- strony postępowania administracyjnego,

- organy publiczne oraz podmioty wykonujące zadania publicznej lub działające na zlecenie

  organów publicznych, w celach i zakresie wynikających z obowiązujących przepisów prawa,

- inne podmioty, w tym te które na podstawie stosownych umów, przetwarzają dane osobowe

  dla których administratorem danych jest Gmina Gromnik lub Wójt Gminy Gromnik.

 

 

 

Administrator strony
Dane kontaktowe

Dane kontaktowe

Urząd Gminy Gromnik
ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik
Tel.: 14 65 14 238 / 14 65 14 202 / 14 65 14 250
Fax: 14 65 14 095
E-mail: ug@gromnik.pl
NIP: 873-26-14-007
Regon: 000535095

Dane do przelewu

Dane do przelewu

Nr rachunków bankowych BSRz O/Gromnik:

Urzędu Gminy Gromnik:

92 8589 0006 0210 0000 1182 0003

za udostępnianie danych osobowych:
38 8589 0006 0210 0000 1182 0005

za gospodarowanie odpadami komunalnymi:

90 8589 0006 0210 0250 1182 0256

Godziny pracy

Godziny pracy urzędu

poniedziałek do piątku 7:30 - 15:30

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.